Monday, April 16, 2007

Γράσα στην ψυχή

Είμαι χαρούμενος
χαμόγελο αυτοκόλλητο στα χείλη
όταν ξυρίζομαι σφυρίζω

κοιτάζομαι…
βλέμμα καθαρό
χμ… ρυτίδα στου ματιού την άκρη

let it be
η μέρα είναι ωραία.

Κίνηση ψηλά στην Κηφισίας
χα..! ζητιάνος στο φανάρι
θράσος κι ανοιχτή παλάμη

let him be
εδώ ζει καλύτερα.

Συνέταιρος απών
συνέλαβαν το γιο του
φόραγε κουκούλα, έκαψε αμάξι

κακό prestige
να το κουκουλώσουμε.

Άρον-άρον στην κλινική
σύζυγος αποπειράθηκε
σημείωμα: πρωινή αδιαφορία

κοιτάζομαι…

αμφιβολία

ισοζύγιο χαράς

ποιανού τη στέρησα?

17 comments:

F said...

Καλημέρες Antoin μου! Χαίρομαι που είσαι χαρούμενος και που βλέπεις τη ζωή ωραία. Από κανέναν δεν στέρησες τη χαρά. Απλώς το ισοζύγιο "χαρά-θλίψη" διατάραξες. Κι αν στέρησες κάτι, στέρησες από τον εαυτό σου τη θλίψη σου.

Antoin... said...

To f: Καλημέρα Γιώργη..!
Πλάκα έχει, το πως φιλτράρεται ένα κείμενο στον κάθε ξεχωριστό αναγνώστη.
Η Μάνια σχολίασε το γεγονός ότι
ανακάλυψα σιρόπι στον Cummings.
Η ρουφιάνα η χαρά, μπορεί να είναι
και προϊόν αδιαφορίας,ή άγνοιας κινδύνου, για να μην πω τίποτα βαρύτερο.
Περεταίρω στο μάθημα...

Passionaria said...

Γιατί όταν κάπου έχει ήλιο, κάπου αλλού πρέπει να βρέχει?
Έχει και ήλιο και βροχή μέσα μας. Πάντα. Δεν κλέβουμε τους ήλιους… Δεν αρπάζουμε τη βροχή. Δεν είναι εδώ η Τροία.
Έχει πολλές Ωραίες Ελένες… και για τον Πάρη και για τον Μενέλαο…
Μη νοιώθεις άσχημα επειδή μπορεί να νοιώθεις καλά.
Αλλά πάλι, μπορεί να λέω ό,τι να΄ναι. Όπως εχθές…
ΚΑΛΗΜΕΡΑ!

Βασιλεία Βαξεβάνη said...

Κάποτε (διάβαζα Καρυωτάκη τότε) είχα συνδυάσει την αισιοδοξία με την βλακεία. Τώρα έχω συνδυάσει εμένα με την βλακεία που σκέφτηκα κάτι τέτοιο. Μου άρεσε! Σου αρέσουν οι Beatles υποθέτω;

Passionaria said...

@ antoin
P.S.
και ούτε ενα..
ούτε ένα...
τοσοδούλι...
μικρούτσικο...
σχολιάκι...
για το κείμενό μου...
:((

Antoin... said...

@passionaria:
Κοίτα τί ώρα περνάω αυτό το σχόλιο
και τι ώρα έχω στείλει το σχόλιό μου στο e-mail σου.
Υπολόγισε και την καλοκαιρινή ώρα
με την οποία το blog μου αρνείται να συμμορφωθεί.

Antoin... said...

@ Vasilia:
To me, οι Beatles είναι δάσκαλοι.
Τόσο που τους έχω password σε
κάποιο απ' τα sight.
Αν ακούσεις το 'a day in life'
live performance θα καταλάβεις
γιατί μέχρι και η punk έχει
επηρεαστεί από Lennon-Mc Cartney.

Όσο για τη χαρά γενικότερα,
αν οι έφηβοι είναι χαρούμενοι
τότε κάτι άσχημο τρέχει με
την κοινωνία.

Όσο για το σχόλιό μου περί
κοινωνίας κι εφήβων,
θυμήθηκα το,
'μεγάλο, πλατύ και βαθύ'
ξέρεις εσύ..!

Antoin... said...

@passionaria:
Όπως είπες, το χθές είναι χθες,
βάλτο στην άκρη και ξέθαβέ το
όταν έχεις ανάγκη για γέλιο.
Εγώ τουλάχιστον, έτσι κάνω.
Αλλά για δώσε μου να καταλάβω...
Τι σκατά έγινε χθες?
Αρχίσαμε να αποκλείουμε πιθανά
σενάρια?
Εκεί φτάσαμε?
Να σηκώνουμε ντουβάρια?
Look who's talking...

Η Τροία αγαπητή, είναι κεντρικός σταθμός.
Φάρος της Αλεξάνδρειας.
Αν δεν κλέψεις (βουτήξεις)
απ' το διπλανό
δεν είναι νόστιμο το φαί.

Passionaria said...

@ antoin
1) δεν έγινε τίποτα... απλά όπως σου είπα ένοιωσα άσχημα για το θέμα με το abused intimacy (ο οποίο εξακολουθώ να το υεωρώ απίστευτη σύλληψη) never mind. πάμε παρακάτω
2) οκ! έριξα μια κλεφτή ματιά στο σχόλιο- εκπόνημα που μου έστειλες... θέλει μελέτη... σε ευχαριστώ πολύ πολύ πολ΄θ που μπήκες στον κόπο :) το εκτιμώ! dont worry , δεν ιδρώνει το αυτί μου. χρειάζομαι feedback. δε πρόκειται να με πάρει από κάτω :)
3)δε σηκώνω ντουβάρια!
4) μερικές φορές είμαι ντουβάρι! :) μάλλον εμένα είδες και το πέρασες για τοίχο :)))
5) άντε, αν σου φτιάχνει τη μέρα τσιμπολόγησε κάτι κι εσύ από το διπλανό... για να είναι γλυκό!

CHEERIO!

Marilou said...

telika kala ekana poy perimena..
maresoyn oi eikones.. ta let it be.. ayton ton kiklo tis zwis.. to mia etsi.. to mia alliws..
filia

Manya Maratou said...

έχει κάτι από ιστορία (story) εννοώ όχι επιστήμη χίστορυ τούτο δω γι αυτό μ΄αρέσει
χελλόου αλό ήρθα
καλώς σας βρίσκω

Antoin... said...

@passinaria: Όλα καλά..!

@marilou: Marilouditsa που λέει
και η αγαπημένη μου Ευτυχία
(άραγε εσύ ξέρεις γιατί έριξε
το blog της?)
τα καλά σου λόγια και των
υπολοίπων κοριτσιών βέβαια,
μου ανεβάζουν πολύ το ηθικό
γιατί βλέπω πως ηθελημένα ή
άθελα, μπορώ να επικοινωνήσω
με γενιές πιο καινούριες απ' τη
δική μου.
Εντάξει, δεν είμαι κανένα χούφταλο
του '21, αλλά εγώ ξέρω πως αυτό
δεν είναι πολύ common στα μέρη μας.
Από την άλλη εξελίσεται μια εσωτερική διεργασία,
που σχοινοβατεί στο να
αυτοστεφανωθώ
(το ομολογώ, αλλά δεν πρόκειται ποτέ να το κάνω.Το αναφέρω απλά
επειδή λειτουργεί μέσα μου)
και τέλος έρχεται ή κατακεφαλιά
της 'υποχρέωσης' να συνεχίσω
αυτό που κάνω.
Εσύ ειδικά καταλαβαίνεις τι εννοώ
και το συμπεραίνω από τον τρόπο
που αναπτύσεις τα δικά σου κείμενα.

Άντε καλή συνέχεια..!

Antoin... said...

@savra: Καλώς το ξενιτεμένο μας πουλί.
Αν και η Λόντρα δεν με τραβάει πολύ, όπως όλη η Ευρώπη γενικότερα,
(εγώ Μάνια μου λαχταράω America Latina που μου λείπει
το βλέμμα σοφίας των ανθρώπων της)
ζηλεύω όποτε ακούω ότι κάποιος ταξιδεύει
έστω κι αν πηγαίνει στην κόλαση.
Η έλλειψη αλλαγής παραστάσεων μου
έχει κοστίσει πολύ τα τελευταία
4 χρόνια.
Στο μπαγάσικο το Λονδίνο πήγα την
τελευταία φορά που πέρασα τα σύνορα.
Θα μου τη δώσει το καλοκαίρι,
θα καβαλήσω τ' αμάξι και θα ρίξω
άγκυρα σε κανένα
Monte negro μου φαίνεται.

Ρε συ Μάνια, ο τυπάκος στο ποίημα
σου βγάζει κι εσένα πως είναι
χαρούμενος?

Καλή προσαρμογή από τας Ευρώπας..!

Manya Maratou said...

σύμπτωση σύμπτωση! από πέρσι σκέφτομαι αμαξάκι, βαλκάνια, κροατία, ξέρεις εσύ, δαλματικές ακτές. τις έχω δει από καράβι, παιδί, και μούμεινε εικόνα.
όσο για τον τυπάκο, γλυκύπικρο μου φαίνεται, και το αυτοκόλλητο του χαμόγελου με κάνει να υποψιάζομαι. εξάλλου, αν το δεις αφηγηματικά, οι εικόνες τι μας λένε; νοσοκομείο, φλόγες, σα γροθιές μου φαίνονται.
και η ερώτηση περί ισοζυγίου
σα να σηκώνεις το καπάκι και να ξεχύνεται απ την κατσαρόλα το ίδιο το χάος.
όλο μαζί το ποίημα δίνει κάτι άγριο που βράζει, που δεν νομίζω ότι θα διάλεγα τη λέξη "χαρούμενος" πο με πάει σε μικρό μου πόνυ. η χαρά όμως πάει με το άγριο, έτσι την ακούω..΄άγρια χαρά. πες το τρεις φορές και ανασηκώνονται οι πατούσες από το μάρμαρο.

για εκείνο το βαθυ-πλατύ μεγάλο ήταν οι Εφταλιώτης, Καραγάτσης, Κ. Πολίτης και τρώγαν στη Μυτιλήνη.

και μιάς και μιλήσαμε για εφήβους
χαρά και άγρια χαρά
συγκλονιστική η Ερόικα του Κ. Πολίτη.

Antoin... said...

@savra:
πω...πω... φύλλο και φτερό το έκανες.
Στα καράβια έμαθα την έκφραση 'γράσα στα μάτια'
που σημαίνει 'ανίδεος, τυφλός'.
Όπερ τυφλή ψυχή του μάγκα που
πλην της εργασίας του και της μπουρζουαζίας (ψηλά στην Κηφησίας)
αδιαφορεί για οτιδήποτε άλλο
(πρωινή αδιαφορία ακόμη και στη γυναίκα του).
Δεν είναι ούτε χαζός ούτε κάθαρμα.
Μόνο που κάπου στο δρόμο
έχασε ή παραπέταξε την ανθρώπινη πλευρά του
και έπρεπε να συμβεί κάτι που θα τον αφυπνίσει.
Έτσι το είδα και το έγραψα.

Τις Δαλματικές τις σκέφτηκα γιατί
εξακολουθεί να είναι μια φτηνή ακόμη Μεσόγειος.

Ήξερα μόνο το γεγονός, χωρίς ποιοι ήταν οι πρωταγωνιστές και ούτε φυσικά πως πίνανε τα ούζα τους στη Μυτιλήνη.
Γιατί μόνο υπό την επήρρεια ούζου
θα μπορούσε να ειπωθεί κάτι τόσο
βαθυ... χα... χα... χα...

Marilou said...

agapite file moy antoin,
(gramma)
Katalabainw apolita ti ennoeis.. xairomai poy to exeis katalabei kai esi apo ton tropo poy grafw. isws na exoyme mia epikoinwnia a8ela mas. einai poli omorfo ayto poy ginetai. oloi bazoyme ayto to 8eio stefanaki. opoios to arneitai mallon de leei ali8eies..
einai ola toooso diskola edw. na grafeis, na anagnwristeis, na diavasteis, na agapi8eis mesa apta keimena soy..
de 3erw poso xronwn eisai, distixws den exoyme gnwristei sto m.p. Perniemai gia mikri. Mallon den einai mikri. Etsi toylaxiston moy exoyn pei! Opote to xasma 8elw na pisteyw den einai toso megalo.
I ipoxrewsi iparxei pada. Mallon 8a prepei na iparxei pada. Gia na iparxei kai mia sinexeia. Kapoia alliloyxia skepsis, xartioy.. Spoydasa siggrafeas sto londino se mia epoxi poy to writting den itan gnwsto oyte mpoem! Twra poy girisa, einai sti moda ta blog.. na mas 8imizei, na mas ipoxrewnei, na mas kanei gnwstoys..
As einai kai etsi.. Den einai ola sto xeri mas (distixws)
Polla filia
p.s h Eytixia exei ri3ei to blog tis??? Nomiza oti mono egw eixa kapoio texniko problima kai den mporoysa na bw!!! De 3erw giati.. Pragmatika stenaxwri8ika twra.. ma giati?! :(

k* said...

geia sou antouan!!
se eyxaristw gia to comment!
ntropi mou alla prwti fora mpainw sto blog sou kai me kerdise me ti mia!
san katharo fresko nero, aplo kai polytimo. swstos o titlos file mou ;)
xixi
na'sai kala!
tha ta leme apo dw kai pera...
filoures!
xxx
k*